Skale Web

PHP rent a car

Cât de greu va lovi coronavirusul turismul?

9 aprilie 2020

Pandemia COVID-19 aduce turismul în impas, provocând pierderi masive de locuri de muncă și de venituri. Va fi lumină la capătul tunelului?
În mijlocul pandemiei de coronavirus, puține industrii au scăzut atât de mult și la fel de rapid ca turismul. Revoluția tehnologică care ne-a apropiat, făcând călătoriiile și turismul ușor și accesibil – o revoluție care alimentează un miliard de călătorii pe an – este neputincioasă în a opri un virus care cere să ne adăpostim. PHP rent a car Cluj Napoca este partea a acestui circuit prin serviciile sale de inchirieri auto la aeropotul din Cluj Napoca.

Efectuarea unei imagini clare a pierderilor din turism este dificilă in acest moment, deoarece datele se schimbă foarte repede. Dacă pandemia continuă încă câteva luni, Consiliul Mondial al Turismului, grupul comercial reprezentând mari companii globale de turism, proiectează o pierdere globală de 75 de milioane de locuri de muncă și 2,1 trilioane de dolari în venituri.
La nivel global se face lobby la guverne pentru a oferi sprijin companiilor de turism si a celor afirmând că aceste pierderi potențiale de locuri de muncă „aduc o îngrijorare reală și profundă pentru milioane de familii din întreaga lume”.
O mare parte din industria turismului și-a construit strategia financiară în jurul unui viitor fără probleme, planificând pentru ceruri albastre veșnice: granițe deschise; cererea turistică ridicată, o industrie de 8 trilioane de dolari care sfidează ascensiunile și coborâșurile pieței.

Impactul pandemiei asupra companiilor aeriene
Pe baza restricțiilor de călătorie și a unei recesiuni globale preconizate, IATA estimează că veniturile globale ale industriei de transport aerian ar putea scădea cu 252 miliarde de dolari, cu 44 la sută sub numerele din 2019.
Nu este insa prima dată când industria aeriană a avut nevoie să se contracteze ca răspuns la un șoc brusc. De exemplu înainte de atacul terorist din 11 septembrie, existau nouă companii aeriene importante din SUA. Astăzi, cele mai multe dintre cele nouă companii aeriene – transportatori iconici precum Continental, Northwest și US Airways – au fost contopite în patru transportatori majori rămași – american (AAL), United (UAL), Delta (DAL) și Southwest (LUV).
Va fi nevoie de mult timp pentru a se reface traficul de pasageri, chiar și după ce coronavirusul este sub control și oamenii pot zbura din nou. Traficul a revenit la normal abia în 2004, în urma atacurilor teroriste din 2001. Și după Marea Recesiune din 2008, abia în 2013 traficul de pasageri a ajuns la ceea ce a fost în 2007, ultimul an înainte de Marea Recesiune. Aceste scăderi ale traficului au reprezentat o simplă fracție a declinului care a avut loc datorita COVID-19.
Mai puține opțiuni pentru pasageri
Această criză de coronavirus este mult mai severă decât declinurile anterioare din industrie, încât există șanse mari să existe o nouă rundă de fuziuni și eșecuri ale companiilor aeriene prin care industria a trecut în trecut. Este posibil ca jucătorii mai slabi să nu supraviețuiască. Majoritatea liderilor din industrie se așteaptă la o recuperare lungă și dureroasă. Vor fi mai puține avioane. Asta înseamnă mai puțin zboruri.
Dar este practic sigur că pasagerii vor avea mai puține opțiuni, chiar dacă niciuna dintre companiile aeriene nu va contopi sau nu vor da faliment, deoarece companiile aeriene răspund la noul mediu de trafic mai mic, cu operațiuni mai mici pentru viitorul previzibil.

Hotelurile cele mai afectate de COVID-19
Industria hotelieră din 2020 este mai degrabă diferită de cea din 2001 sau 2009 (anii cu celelalte crize care au afectat industria hoteliera). Este mai sofisticată, inteligentă și are o serie de instrumente pentru adaptarea la impactul extern. Pe termen scurt, virusul va lovi probabil lanțul de aprovizionare hotelieră în toate departamentele și va prezenta provocări semnificative ale personalului. Măsurile pentru limitarea scăderilor vor fi specifice regiunii unde isi desfasoara activitatea.
Nu toate hotelurile insa au fost afectate în același mod. Cele mai mari hoteluri de lux, care tind să aibă convenții, au fost puternic afectate. Hotelurile din orașele și stațiunile mari au înregistrat, de asemenea, o scădere mai mare.

Industria de croaziere
Companiile de croaziere se confruntă cu o luptă ascendentă pentru a se recupera. Croazierele au devenit niște copii înfocați ai pandemiei, în timp ce știrile cronică situația navelor care transportă pasageri infectați
Efectul asupra activității de croazieră a fost rapid. Companiile au pierdut venituri importante, potrivit rapoartelor. Acțiunile marilor companii de croaziera – Royal Caribbean, Carnaval și Norwegian – au scăzut cu 60 până la 70 la sută la bursa. Pierderile viitoare vor crește și este posibil ca croazierele să fie amânate pe o perioada nedeterminata.
Industria de croaziere se va confrunta cu mai multe obstacole în viitor. Guvernele pot avea un interes crescut în raportarea bolilor și in inspecțiile sanitare, ceea ce înseamnă mai multe reglementări

Un semn al lucrurilor care vor urma
Există o raza de speranta. China, unde a început pandemia, oferă o privire asupra viitorului. Acum, după cum se presupune că pandemia este sub control și sunt ridicate restricții, există semne precoce de recuperare.
Rezervările hoteliere din China au crescut cu 40 la sută în prima săptămână din martie, în timp ce zborurile zilnice au crescut cu 230 la sută.

Totuși, economiștii avertizează că puține industrii – cu atât mai puțin cea de tursim – vor reveni la normal în curând.

Categorii:
Global · Promovat · Turism

Comentariile sunt închise.