Skale Web

Cum ar putea ajuta tehnologia destinațiile turistice care se luptă cu efectele COVID-19

11 aprilie 2020

Nova rent a car Iasi este si a fost intotdeauna interesata sa implementeze cele mai noi technologii in activitatea de zi cu zi. Acest lucru a ajutat firma sa lucreze mai eficient si sa ofere cele mai bune servicii clientilor sai.

Pe fondul unei pandemii globale, unele locuri populare ar putea căuta să facă public tururi virtuale și să investească în tehnologie pentru a contribui la atenuarea unei activității turistice prea intensive in viitor sau a pentru a ajuta la  revenirea turistilor.

Ani de zile, destinațiile populare s-au confruntat cu prea multi turisti, si au cautat solutii disperate pentru a pune problema sub control. Dar, datorită răspândirii coronavirusului, destinațiile care cândva se luptau cu prea mulți vizitatori, precum Veneția și Roma, sunt extrem de goale in acest moment.

Veneția a fost unul dintre cele mai afectate locuri, deoarece Italia se confruntă cu una dintre cele mai grave focare de COVID-19, The New York Times raportând că peste 50% din rezervările hoteliere au fost anulate.

În ansamblu, industria turismului se pregătește pentru o scufundare financiară – se estimează la 24 de miliarde de dolari numai în Statele Unite. Este clar că impactul economic va fi incontestabil devastator.

Ce vor face între timp destinațiile – și călătorii blocați acasă? Pentru persoanele care adoră călătoriile, s-ar putea să va obișnuiti să faceti o călătorie in mod virtual. Și pentru locurile populare, aceasta ar putea fi o șansă de a investi în tehnologie pentru a ajuta la gestionarea de overtourism atunci când mulțimea de turisti se vor intoarce.

VIZITAREA VIA VR

Chiar dacă oamenii încearcă să remedieze răspândirea virusului anulând planurile de călătorie și rămân acasă, mulți dintre noi mai avem încă microbul de călătorie. Din fericire, multe destinații au apelat la realitatea virtuală și conținut de 360 de grade pentru a inspira și atrage călătorii în ultimii câțiva ani. Pentru oamenii blocați acasă, acest tip de conținut va fi deosebit de binevenit chiar acum.

Oamenii caută deja tot felul de modalități alternative de conectare între ei, cu cultura, cu lumea naturală. Destinațiile și agentiile de turism nu trebuie să se sperie de acest lucru. Aceștia ar trebui sa accepte noile realitati, să sprijine și să încurajeze oamenii, care ar putea fi prin lucruri simple ca de exemplu să indrume oamenii catre  către resurse online, cum ar fi accesarea camerelor web din parcurile naționale, muzeele virtuale gratuite și filmele Google Arts și Cultură VR. Mai multe atracții chineze profită deja de aceasta tehnologie pentru a oferi tururi virtuale în urma coronavirusului.

Beneficiile tururilor virtuale nu se termină odată ce pandemia se va reduce. Parcurile de stat din Carolina de Sud au lansat o versiune VR de cinci minute a intensului urcus pe Table Rock Mountain în ianuarie a acestui an, astfel încât persoanele cu restricții de mobilitate sau sănătate să se poată bucura și de drumul de aproximativ 5 kilometrii. Oferirea de experiențe VR, cum ar fi aceasta pentru destinații populare, poate de asemenea să încetinească proactiv degradarea mediului și supraaglomerarea odată ce oamenii încep să călătorească din nou.

VR-ul oferă potențialul de a crea experiențe substitutive care pot fi extrem de utile pentru patrimoniul și conservarea naturală

Un astfel de exemplu este Mormântul lui Nefertari din Egipt, care a fost comparat cu Capela Sixtină din Italia. De-a lungul anilor, mărimea grupurilor turistice permise în mormânt a scăzut considerabil, în timp ce prețul biletelor a crescut foarte mult – ambele au fost importante pentru păstrarea și protejarea sitului. Pentru cei care nu pot merge în Egipt sau care au un buget restrâns, este disponibilă o experiență VR.

INVESȚII  ÎN VIITOR

Este posibil să existe o mică oportunitate pentru locurile care suferă de prea multi turisti, in timp ce acestea urmăresc să diminueze impactul coronavirusului. Acesta ar putea fi momentul ideal pentru ca unele dintre acele destinații supraaglomerate să regândească modul în care gestionează hoardele de turiști atunci când se întorc.

Deși poate părea contradictoriu faptul că o pandemie globală ar fi un moment ideal pentru a investi în atenuarea turismului, există unele precedente în acest sens. Atunci când popularul parc de stat Ha’ena de pe malul nordic al Kauai a fost forțat să se închidă din cauza inundațiilor catastrofale din aprilie 2018, oficialii statului din Hawaii au profitat de oportunitatea de a integra tehnologia în planurile sale viitoare de gestionare a vizitelor.

Două mii de vizitatori în plus, curgeau în zonă și parcau ilegal atât în interiorul, cât și în afara granițelor parcului, provocând probleme de trafic, pericole de siguranță, încurajând utilizarea comercială ilegală și încordând nervii comunității rurale adiacente, care au fost împinși din propriul cartier. Resursele naturale și culturale au fost afectate negativ, precum și calitatea experienței vizitatorilor.

În timp ce o scădere a turismului va avea, fără îndoială, un impact economic dur pentru destinațiile de călătorie la nivel mondial, investițiile în viitor ar putea oferi o anumită stabilitate angajatiilor. Dezastrul de la Haena și redeschiderea ulterioară în 2019 oferă un fel de foaie de parcurs pentru locurile cu impact dificil. Parcul are acum funcții pentru a gestiona activitățile turistice, inclusiv o limită pentru vizitatori (mai puțin de jumătate din numărul de vizitatori zilnici înainte de inundații), susținută de un sistem avansat de rezervare si transport online .Acelor vizitatori nerezidenți, fără rezervări în avans, li se refuză intrarea și se întorc.

În eforturile sale de a planifica pentru supraaglomerarea viitoare, Autoritatea pentru turism din Hawaii a devenit expert în tehnologie. În numele Diviziei Parcuri de Stat, agenția desfășoară sondaje care colectează date de locație activate de utilizator prin intermediul smartphone-urilor și aplicațiilor pentru smartphone-uri în limita geofenced a parcului. Datele caracteristice suplimentare introduse de utilizatorii de smartphone-uri în profilurile și testele online oferă mai multe detalii demografice despre persoanele din parc.

Împreună, aceste date, care sunt agregate si mai apoi plasate pe o hartă, astfel încât autoritățile parcului pot să învețe despre zonele frecventate din parc, să servească mai bine utilizatorii parcului în funcție de nevoile și obiceiurile lor. De asemenea vor sti mai bine cum să distrinuie personalul in interiorul parcului.

Chiar și la Veneția,  unii sunt precauti  în exprimarea optimismului  legat de viitor – mai ales dacă include măsuri pentru a planifica un turism mai durabil și sănătos.

Categorii:
Global · Promovat · Turism

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *